Menu Close

Edukacinės aplinkos

Edukacinių aplinkų kūrimo ir panaudojimo programa 2024-2027

Vidaus edukacinės erdvės

Bibliotekėlė                                                                Multisensorinis kambarys

          

Sporto salė                                                                     Laboratorija

   

Lego kambarys

 

 

Lauko edukacinės erdvės

1.Šaltinėlis – reprezentacinė erdvė. Čia prasideda kelionė po edukacines aplinkas.

 

2.Lauko klasė (kupolas)

Ši edukacinė erdvė leis organizuoti ugdymo(si) procesą arčiau gamtos visais metų laikais, padės stiprinti vaikų sveikatą, stimuliuos pastabumą, mąstymą ir išradingumą, atsipalaidavimą, ugdys savitvarką.
Lauko klasėje (kupole) vaikai rengs ir dalyvaus gamtos dirbtuvėse, parodose, knygų skaitymo, muzikavimo veiklose. Inicijuos pokalbius ir diskusijas, žais žaidimus – tam palankus sėdėjimas ratu. Šioje erdvėje taip pat gali vykti tėvų susirinkimai ar individualūs pokalbiai.
Lauko klasę aprūpinsime sėdmaišiais – atpalaiduojančioms veikloms; mini staleliais – kūrybinėms ir aktyvaus mąstymo reikalaujančioms veikloms. Veikloms kupole sudarysime grafiką, kad būtų užtikrintos lygios galimybės tam tikru periodiškumu visoms grupėms naudotis papildoma erdve.

3.Pliažas ir kvapų pavėsinė

   

Erdvė, kuri veikia vasaros metu, skirta vaikų fizinės ir emocinės sveikatos stiprinimui, organizmo grūdinimui. Vaikai gali mėgautis saule, maudytis, žaisti įvairius naratyvinius žaidimus (gelbėtojai, pliažo kavinė ir t.t.). Šalia įrengta atsipalaidavimui skirta erdvė – kvapų palapinė. Supiltas dirbtinis kalnelis vasarą tampa kopomis, žiemą – vieta važinėjimui su rogutėmis.

4.Tradicijų sodelis ir močiutės darželis

Močiutės darželis tęsia įstaigos ir šeimų bendradarbiavimo tradiciją – tai erdvė, kurioje auga darželio bendruomenės dovanotos, iš jų sodybų atkeliavę, senovinės gėlės. Vaikai turi galimybes stebėti augalus, su jais susipažinti (prie augalų sukurti aprašai, pažymėta iš kokios sodybos gėlės atkeliavo), prižiūrėti. Vasarą šalia tradicijų sodelio ir močiutės darželio vaikai turi galimybę žaisti senovinius etno žaidimus.

 

5.Kneipo takas

Vaikučius pavaikščioti basomis skirtingais paviršiais kviečia atnaujintas Kneipo takas (remiantis Sebastiano Kneipo refleksoterapiniais principais). Basų pėdučių lietimasis su įvairiomis faktūromis ir paviršiais geriausiai apsaugo nuo plokščiapėdystės bei lavina vaiko sensorinius įgūdžius, gerina sveikatą. Kaip tai veikia? Vaikščiojant basomis skirtingais paviršiais bei dirginant padus, masažuojamos kojos. Pėdose yra veikiamos nervų sistemos zonos – iš jų pasklidę impulsai pasiekia reikiamą organą bei aktyvizuoja visą žmogaus organizmo imuninę sistemą. Tako atnaujinimui panaudota pušies žievė, eglės ir juodosios pušies kankorėžiai, kaštonai, akmenėliai. Takelį atnaujino einamojo remonto darbininkas Kęstutis.

6.Fizinį aktyvumą skatinantis takas

Į darželį galima nukeliauti žaismingai – spalvotomis gyvatėle išpieštomis juostomis, vedančiomis nuo pagrindinių vartelių iki pastato. Taką kasmet atnaujina mokytoja Valė.

 

7.Dailės ir muzikos studija

Tai lauko erdvė, skirta vaikų meninių gebėjimų, kūrybiškumo ugdymui, saviraiškai, individualiam bei grupiniam darbui, iniciatyvumo raiškai, veiklų viduje tęstinumui užtikrinti. Medžiagas dailės studijai rinko visa bendruomenė. Tai įvairi gamtinė medžiaga (kankorėžiai, akmenys, gilės, kriauklės ir kt.), mediniai ritinėliai, kaladėlės ir kt. natūralios medžiagos, piešimo, rašymo įrankiai ir įvairių antrinių žaliavų rinkiniai (kamšteliai, buteliukai, sagos ir kt.). Būdami šioje erdvėje vaikai gali rinktis jiems tuo metu patinkančias ir kūrybiniam sumanymui įgyvendinti tinkančias medžiagas. Įkurta ir darbų eksponavimo erdvė bei atsipalaidavimui, ramybei skirta erdvė.

Vaikai mielai perbėga mažais piršteliais pianino klavišus – balta-juoda. Tiems, kam muzikuoti norisi ne vieniems, draugiją palaiko ,,muzikantai”.

Ką gi šioje erdvėje nuveikė ,,Žiogelių” grupės mažyliai?

Vaikai kalbėjo apie medžius, jų lapus, stebėjo ir bandė įvardinti gamtos reiškinius, kuriuos tuo metu matė lauke. Bandė pūsti taip, kaip vėjas pučia, plojo rankomis, bandydami išgauti krentančių kaštonų garsus, mojavo rankomis ore bandydami parodyti kaip siūbuoja medžių šakos, kai pučia vėjas. Ieškojo nukritusių medžių lapų, rinkosi, kurie jiems gražesni, juos klijavo ant jau paruošto kartoninio rėmelio taip sukurdami kompoziciją. Veiklai naudojo antrines žaliavas (rėmelis buvo pagamintas iš dėžės kartono lapo), klijavo gamtoje rastus lapus.  Parsinešę į grupę sukūrė parodėlę ant palangės rūbinėje. Dalis vaikų ant stalo dėliojo ratą iš sraigių kiautų, taip kurdami kitokią kompoziciją. Mažyliai sužinojo, kad medžiai padeda žmonėms kvėpuoti švariu oru, nes jų lapai valo orą.
Veiklos metu mažyliai dainavo dainą „Du lapai” ir atliko mankštą naudodami lapus.
Skambino pianinu, įsivaizdavo, kad įgarsina krentančių lapų garsus.

 

     

Kaip sekėsi ,,Voveriukams”?

„Voveriukų“ grupės vaikai drauge kūrė vieną didelę, bendrą mandalą iš gamtinių medžiagų. Vaikai rinko kankorėžius, kaštonus, šermukšnio uogas ir įvairius lapus, gėles atsineštas iš namų, kad kompozicijoje atsiskleistų platesnė spalvų gama ir faktūrų įvairovė. Ši veikla skatino vaikų kūrybiškumą ir meninę kompetenciją, ugdė estetinį suvokimą bei meninę raišką, skatino ne tik individualų kūrybiškumą, bet ir mokė dirbti drauge, siekiant bendro tikslo.
Vaikai galėjo laisvai dėlioti medžiagas, tyrinėti skirtingas formas, spalvas ir tekstūras. Kartu su mokytoja Edita aptarė simetrijos, spalvų derinių, ir kartojimo svarbą, o taip pat ir tai, kaip tam tikros spalvos ar elementų išdėstymas gali sukelti įvairias emocijas.
Ši veikla padėjo vaikams ugdyti estetinio suvokimo jausmą ir stiprino jų gebėjimą įprastus gamtos elementus paversti meniniais kūriniais. Baigus kūrinį, vaikai jautėsi išdidūs ir džiaugėsi savo bendrai sukurtu meno kūriniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Komunikavimo kampelis

Komunikavimo kampelyje įsikūrė Knygų namelis. 📚🏠 Čia vaikai skaito knygas, veda TV laidas bei žaidžia žaidimus.
Vaikai ugdo skaitymo, kūrybiškumo, socialinę, atsakomybės ir pilietiškumo kompetencijas.

    

Štai ką čia nuveikė ,,Nykštukų” grupės vaikai:

Mokytoja kartu sus vaikais iškėlė tikslą – prisiminti savo vardų pirmąsias raides ir jas sudėlioti iš kaštonų. Kaip tarė, taip ir padarė. Mokytoja Vilija pastebėjo, kad visi grupės vaikai pažįsta savo vardo pirmąją raidę. Keletas ugdytinių sudėliojo  visą savo vardą. Erdvėje ,,Komunikavimo kampelis” vaikai patobulino komunikavimo, kūrybiškumo, meninę, pažinimo, tyrinėjimo kompetencijas.

    

,,Drugelių” grupės vaikai šioje erdvėje nuveikė smagių veiklų, o mokytojos Monika ir Erika jas aprašė. Paskaitykite!

9.Tyrinėjimų erdvė

Tai lauko erdvė, kuria gali naudotis visi įstaigos ugdytiniai. Čia galima tapti įvairių amatų atstovais. Įvairių konstrukcinių priemonių gausa leidžia vaikams pasijusti inžinieriais, statybininkais, staliais, medžiagų tiekėjais ir pan. Daugybė įvairių indų, matavimo priemonių sudaro sąlygas įsivaizduojamiems virėjams, kepėjams, siuvėjams, skalbėjams ir t.t. Taip pat čia vyksta bandymai – tampama tyrėjais, atradėjais.

Ką gi čia nuveikė ,,Ežiukų” grupės mažyliai:

„Ežiukų“ grupės mažyliai kartu su mokytoja Vale įgyvendino veiklą „Kaštoniukų raidės“. Jos tikslas – gamtinių medžiagų (kaštonų) panaudojimas tobulinant spalvų pažinimo, skaičiavimo, matavimo įgūdžius, suteikiant vaikams eksperimentavimo galimybes žaidžiant didaktinius, mokomuosius žaidimus, lavinant kūrybiškumą, estetinį suvokimą, smulkiąją pirštų motoriką. Vaikai dėliojo į raidžių kontūrus kaštonus, patobulino jau turimas žinia apie spalvas, dydį, mokėsi skaičiuoti. Kai kurie jau įsiminė ne tik savo, bet ir mamos ar tėčio pirmąją vardo raidę!

     

Kaip sekėsi ,,Bitučių” grupės mažyliams:

Saulėtą dieną mokytoja Rimutė ir mažyliai apsiginklavo voleliais ir vandens (vaikams – ,,dažai”) vonelėmis ėmėsi sienų ir šaligatvio plytelių perdažymo darbų. Skubėti išties reikėjo, nes dažai labai greitai džiūvo. Užtat niekas nepergyveno dėl klaidų dažant – buvo galima taisyti kiek širdelė geidžia!

10. ,,Kaime”

Šioje erdvėje vaikai mokosi pažinti ir rūpintis naminiais gyvulėliais – šerti, girdyti, perrišti, melžti. Čia pat karučiu pildo komposto dėžę, rūpinasi pašaru.

,,Ežiukų‘‘ grupės vaikai ir mokytoja Snieguolė su malonumu apsilankė darželio kieme įsikūrusioje erdvėje ir tyrinėjo naminius gyvūnus – kiaulę, karvę, avytę bei vištą. Aptarė esamų gyvūnų išvaizdą, mitybą, gyvenamą vietą įvairiomis oro sąlygomis. Vaikai esamiems lauke gyvūnams prigrėbė lapų į karučius bei vežė gyvūnus maitinti, glostė, rūpinosi jais. Vėliau veikla persikėlė į grupę. Čia vaikai sudėjo dėlionę, kurioje pavaizduoti gyvūnėlių namai bei juos ten apgyvendino (tvartelis, vištidė, arklidė ). ,,ANIMAL SOUNDS “ programėlės pagalba vaikai klausė gyvūnų balsų bei juos mėgdžiojo. Veiklos metu vaikai įtvirtino žinias apie gyvūnus, lavino komunikavimo, pažinimo bei skaitmeninę kompetencijas. Ugdytiniai prižiūrėdami gyvūnus rodė rūpestingą ir draugišką elgesį. Dirbdami grupėje laikėsi sutartų darbo taisyklių. Dalyvaudami bendroje veikloje atsakingai ir saugiai elgėsi su priemonėmis, stengėsi dėmesingai klausytis, laikytis sutartų taisyklių.

         

11.Gamtos klasė

Erdvė skirta aplinkos pažinimui. Įrengta inkilų alėja, vabzdžių namelis, sliekų viešbutis, avilys, vaistažolių lysvės, pasodintas vaismedžių sodas. Siekdami, kad mūsų ugdytiniai gebėtų tinkamai išnaudoti informacines technologijas, edukacines erdves praturtinome priemonėmis, kurios suteikia galimybę QR kodų pagalba klausytis pavaizduotų paukščių balsų.

  

12.Tradicijų sodelis ir medžių stendas

Tradicijų sodelio pradžia – daugiau nei 10 atgal tėvų iniciatyva įkurta erdvė, kurioje sodinami įvairūs augalai. Kadangi tradiciškai šiuos augalus sodina išeinantieji iš darželio, taip ir atsirado sodelio pavadinimas. Šalia augalų ir Gedimino pilies sumažintas modelis, sumūrytas iš akmenų, kuriuos po vieną nešė vaikai ir jų šeimų nariai.

    

Štai ką čia nuveikė PUG vaikai. ,,Pelėdžiukų” gr. vaikučiai apžvelgę informacinį plakatą apie medžio sandarą iškeliavo tyrinėti spygliuočių medžių. Ugdytiniai sužinojo, kad tokie medžiai turi ypatingus adatinius lapus ir žiemą visada išlieka žali. Prie informacinio medžių stendo susirinkę vaikučiai aptarė, kaip atskirti spygliuočius medžius, kad yra svarbu atkreipti dėmesį į kamieno sandarą, žievės spalvą ir lapus. Su mokytoja Rosita vaikai apžiūrėjo darželyje augančius medžius, pasitelkę informacinę lentelę stengėsi įvardinti medžių pavadinimus (eglė, pušis, maumedis, tuja), lygino žievės raštus, juos piešė popieriaus lape, analizavo kamieno sandarą (išorinė dalis, vidinė dalis, brazdas, rievė, šerdis).
Tai buvo įdomi ir informatyvi edukacinė veikla, skatinusi vaikus susipažinti su spygliuočių medžių įvairove, leidusi tyrinėti ir lyginti, lavinusi pažinimo, komunikavimo ir kūrybiškumo kompetencijas bei padėjusi smalsauti apie mus supančią aplinką!

         

13.Eismo klasė

Šioje erdvėje mažieji mokosi būti saugūs kelyje ir keliaudami į darželį, pažįsta kelio ženklus, saugiai važinėjasi dviratukais ir paspirtukais. Čia vyksta kasmetiniai susitikimai su Amsiumi.