Menu Close

Toliau mokomės mąstyti

Pelėdžiukų gr. vaikai kartu su mokytojomis Malvina ir Rosita aiškinosi, kuo svarbus kiekvienas darbas mūsų gyvenime ir kodėl reikia dirbti atsakingai. Sužinojo, kokia plati profesijų įvairovė. Svarstė, kurios profesijos žmonės dirbą pavojingą, sudėtingą ar lengvą darbą. Kurdami ,,Medžio” mąstymo žemėlapį, aiškinosi kokiais įrankiais ir priemonėmis naudojasi įvairių profesijų atstovai, koks jų pavadinimas, kam reikalingi, kaip jie veikia, kokias funkcijas atlieka. Diskutuodami ne tik praturtino žinias, bet ir lavino kalbinius gebėjimus, turtino žodyną naujais žodžiais, mokėsi juos perskaityti. 2025-02-14

2.Tarsi Vasara žavi,
Aš Vaikystės raidė V.
Aš valdau visas raides –
Nepaspruks jos nuo manęs.

Pelėdžiukų gr. vaikai kartu su mokytojomis Rosita ir Malvina nuolat keliauja po raidžių pasaulį ir susipažįsta su vis naujomis raidėmis, stebisi, kokios jos svarbios ir ypatingos. ,,Apskritimo” mąstymo žemėlapio pagalba, vaikai raidę V sutapatino su veidu, o kad veidas būtų linksmas ir neliūdėtų, sugalvojo gausybę žodžių, prasidedančių pasirinkta raide, juos rašė, skaitė, piešė žodį atitinkančius paveikslėlius, aiškinosi reikšmę, lavino rankos akies koordinaciją. 2025-02-14

,,Voveriukai” kartu su mokytojom Daiva ir Edita visą savaitę domėjosi paukščiais: klausėsi paukščių balsų, pamėgdžiojimų, diskutavo, kaip jie atrodo, kur gyvena. Įsiminė nemažai paukščių pavadinimų.
Na, o savaitės pabaigoje, pasitelkę išmaniąją lentą, įtvirtino savo žinias kurdami ,,Skliaustelio” mąstymo žemėlapį. Nuostabu, kiek daug vaikai sužinojo per savaitę! 2025-01-31
       

Mažyliams nėra ribų! Dabar jie metė iššūkį ,,Skliaustelio” žemėlapiui. Jis skirtas visumą išskaidyti į dalis, parodyti struktūrą, komponentus. Visuma turi būti realus, apčiuopiamas objektas. Tad  „Ežiukų“ grupės vaikai kartu su mokytojom Vale ir Snieguole aptarė žaislinį kiškį, išskyrė jo kūno dalis. Vaikai rodė, o mokytoja ant žemėlapio surašė ir nupiešė visas kiškio kūno dalis, kai kurias kūno dalis išskaidė dar smulkiau (galva-ausys, akys, nosis), (kūnas-kaklas, uodega). Kokia nauda? Vaikai taip geriau įsiminė visas kiškio kūno dalis, jas įvardino, kartu mokėsi skaičiuoti-kojas, akis, ausis. 2025-01-28

    

Savaitės, skirtos profesijų pažinimui ir patyrimui metu, ,,Bitučių” grupės vaikai, padedami mokytojos Linos M.,  susipažino su profesijomis, dalijosi mintimis kuo norėtų būti užaugę. Diskutavo kuri profesija sunkiausia. Aptarė, visų profesijų reikalingumą ir svarbą. 2025-01-24

Prisimenant, grupės taisykles ir susitarimus, vienas berniukas pradėjo pasakoti, kaip jo draugas važiavo dviračiu, nugriuvo ir susižeidė. Šis pasakojimas paskatino ,,Nykštukų” grupės ugdytinius, drauge su mokytoja Vilija sukurti priežasties – pasekmės žemėlapį ,,Trauma”. Į diskusiją įsitraukė visi vaikai, kurie dalijosi savo mintimis, kaip nuolat svarbu laikytis taisyklių, susitarimų grupėje, lauke, gatvėje, namuose, kad neįvyktų įvairių traumų. 2025-01-24

    

 

„Žiogelių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja Agne  aktyviai kūrė ir gilinosi į profesijų pasaulį pasitelkdami „Burbulo“ mąstymo žemėlapį. Pagrindinis tikslas buvo ne tik supažindinti vaikus su profesijų įvairove, bet ir skatinti jų kūrybiškumą bei gebėjimą tyrinėti aplinką.
Vaikai spalvino profesijų iliustracijas ir dėliojo jas į atitinkamus burbulus, žymėdami profesijos pavadinimą bei aptardami, kuo ta profesija yra ypatinga. Ugdytiniai aktyviai dalyvavo ir toliau plėtojant temą – jie ieškojo savo grupėje įvairių daiktų, susijusių su aptariamomis profesijomis.
Pavyzdžiui, kirpėjo profesijai buvo panaudoti kirpyklos rinkiniai, darbininkui – varžtai bei grąžtas, sportininkui – įvairūs kamuoliai, daktarui – vaistų dėžutės bei medicininiai rinkiniai ir pan. Toks procesas skatino ne tik vaikų smalsumą, bet ir lavino jų gebėjimą tyrinėti bei siekti praktinio žinojimo. 2025-01-24

„Drugelių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja Monika aktyviai dalyvavo kuriant mąstymo žemėlapius – rinko informaciją, dalijosi savo žiniomis ir bendradarbiavo tarpusavyje. Dirbdami grupelėse arba individualiai, jie gilinosi į profesijų temą. Naudodami apskritimo žemėlapį, vaikai apibendrino, kokias profesijas pažįsta ir iš kur apie jas sužinojo. Taip pat detaliau analizavo pasirinktą profesiją, nurodydami, ką apie ją žino ir kokiais būdais įgijo šią informaciją. Be to, naudodami dvigubo burbulo žemėlapį, ugdytiniai lygino gydytojo ir policininko profesijas, aptardami jų panašumus bei skirtumus. 2025-01-22

            

,,Drugelių” grupės vaikai kartu su mokytoja Erika įsitraukė į įdomią mąstymo veiklą, susijusią su profesijomis. Keletas vaikų kūrė Burbulo mąstymo žemėlapį, kuriame galėjo išreikšti savo idėjas ir žinias apie įvairias profesijas. Vaikai aktyviai dalijosi mintimis, siūlė žinomas profesijas ir diskutavo apie jų svarbą kasdieniame gyvenime.
Kad dar labiau praturtintų savo žemėlapį, jie aktyviai ieškojo iliustracijų interaktyviame ekrane, kurios padėjo geriau suprasti, kaip kiekviena profesija atrodo vizualiai. Tai ne tik lavino vaikų kūrybiškumą ir mąstymo įgūdžius, bet ir padėjo geriau pažinti skirtingas profesijas, susijusias su jų kasdieniu gyvenimu ir aplinka.
Tokia veikla skatino vaikus domėtis įvairiomis karjeros galimybėmis, ugdė jų gebėjimą bendradarbiauti ir išreikšti savo mintis. Svarbiausia, kad šis užsiėmimas ne tik buvo informatyvus, bet ir labai smagus! 2025-01-20

   

 

,,Voveriukų” grupės vaikai kartu su mokytojom Daiva ir Edita bei mokinio padėjėja Ineta savo žinias apie įvairias profesijas sumanė pasitikrinti kurdami ,,Medžio” mąstymo žemėlapį. Vaikai aiškinosi, diskutavo, kokias žino profesijas ir klasifikavo tam tikrų profesijų darbo įrankius. ,,Medžio” žemėlapis padeda vaikams struktūruoti žinias. 2025-01-15

    

,,Burbulo” mąstymo žemėlapis skirtas apibūdinti daiktą, naudojant apibūdinančius žodžius, elementus. ,,Ežiukų” grupės vaikai su mokytoja Vale  – tikri Burbulo žemėlapio ekspertai: jie jau geba apibūdinti, kokius rūbus mato ir juos sugrupuoti pagal išdėliotus pavyzdžius. 2025-01-14

  

,,Boružėlių” grupės vaikučiams su mokytoja Jurgita besimokant eilėraštį mintinai kilo mintis sukurti sekos žemėlapį. Pažiūrėkite, kaip jiems sekėsi.

Zuikis juokės – lūpa plyšo
Du dantukai atsikišo
Ar sutemę, ar šviesu,
Zuikis juokės lig ausų.

,,Boružėlių“ grupės vaikai su mokytoja Snieguole išbandė MEDŽIO ŽEMĖLAPĮ, skirtą mokytis klasifikuoti, rūšiuoti ir grupuoti. Vaikai aptarė grupėje žaidimo ,,Gero elgesio taisyklės“ korteles bei klasifikavo jas atsižvelgdami, kur šie geri darbai atliekami – gamtoje, prie stalo, drauge bendrai ar grupėje bei namuose. Lengviausiai vaikams sekėsi atskirti gero elgesio taisykles pagal paveiksliukus prie stalo, sunkiausia ,,drauge“. 2025-01-14

   

„Drugelių“ grupės vaikai mąstymo žemėlapius naudoja įvairioms temoms atskleisti. Šį kartą vaikai aiškinosi metų laikų seką ir kiekvieno metų laiko požymius. Nors tema atrodo paprasta ir dažnai girdima, ją išnagrinėti mąstymo žemėlapyje buvo nemenkas iššūkis. Vaikai pasitelkė net keletą knygų bei enciklopedijų, kuriose rado informacijos ir ją panaudojo. Mokytoja Erika pastebėjo, kad po veiklos vaikai sugebėjo įvardinti metų laikų požymius (bent po kelis apie kiekvieną), metų laikų piešinius išdėlioti pagal seką, įvardinti metų laikų pavadinimus ir užrašyti. 2024-10-31

,,Žiogelių” grupės mažyliams gyvūnų pažinimas gali būti be galo malonus bei įdomus. Pasitelkdami ,,Burbulo” mąstymo žemėlapį, naudodami įvairių spalvų kamštelius vaikai juos rūšiavo pagal spalvas, dydį. Pincetais dėliojo spalvotus kamštelius, į esančius gyvūnų trafaretus pažindami juos per lytėjimą ir kūrybą. Vaikai natūraliai įsitraukė į mokymąsi. Toks ugdymas yra naudingas, nes lavina vaikų smulkiąją motoriką, kūrybiškumą bei skatina aktyvų mokymąsi per pojūčius. Vaikai įsisavino sąvokas didelis-mažas, naminis-laukinis gyvūnas, mėgdžiojo gyvūnų garsus (karvė- mū , šuniukas-au). Tai lavino smulkiąją motoriką, kalbinius gebėjimus, spalvų pažinimą, rūšiavimą, tyrinėjimą.

 

Bekalbant apie rudens gėrybes ,,Voveriukų” grupės vaikai išbandė mąstymo būdą – ,,Medžio” žemėlapį. Mokytoja pasiūlė pamąstyti, kaip vaikai gali sugrupuoti rudens gėrybes. Penkiamečiai pasiūlė sugrupuoti į sodo, daržo ir miško gėrybes. Rėmelį vaikai pasirinko padaryti iš kaštonų. Mokytoja Daiva pastebėjo, kad  4-mečiai ir 5-mečiai tikrai žino, kur auga vaisiai, kur daržovės ir kur grybai.

,,Pelėdžiukų” grupės ugdytiniai kalbėjo apie draugus, išsiaiškino kuo skiriasi tikras draugas nuo netikro. Suvokė, kad tikras draugas yra malonus, pagarbus, padeda, kai reikia
pagalbos, yra sąžiningas. Tuo tarpu, netikras draugas – elgiasi priešingai: nesirūpina, naudojasi gerumu, apgaudinėja, palieka bėdoje, kartais sukelia nusivylimą. Pasitelkę ,,Skliaustelio žemėlapį” vaikai įvardijo savybes, kuriomis pasižymėti jų draugai, mokėsi atskirti tikrus draugus nuo netikrų, kritiškai vertino savo santykius. Šios ugdomosios veiklos metu ,,Pelėdžiukų” grupės pedagogėms buvo svarbu ugdyti vaikų gebėjimą atpažinti tikrus draugus ir padėti kurti stipriais santykiais pagrįstą draugystę, kaip vieną iš gyvenimo vertybių.