Menu Close

STEAM projektas „Ar mane suprastų robotas?“

„Pelėdžiukų“ grupės vaikai pasinėrė į stebuklingą STEAM pasaulį, kuriame ir berniukai, ir mergaitės  tapo robotų kostiumų kūrimo meistrais. STEAM projekto tikslas – skatinti vaikų domėjimąsi mokslu, išmaniosiomis technologijomis, programavimo kalba, lavinti bendradarbiavimo ir problemų sprendimo įgūdžius, ugdyti kūrybiškumą.

Mažieji technikos ekspertai susipažinę su įvairiais mokslininkų kurtais robotais,  sukonstravo patį išmaniausią roboto kostiumą. Vaikai svarstė, diskutavo, tarėsi ir savo inžinerinius gebėjimus lavino galvodami, kurioje vietoje, kokios formos ir kokio dydžio skyles išpjauti.

Sukurtam įrenginiui vaikai sugalvojo vardą „ROBO“, o į veiklą įtraukus ir šeimos narius, prie grupės išmaniojo draugo prisijungė kitas robotukas, vardu Linas.

Mažieji išradėjai tapę mokslininkais savo kalbinius įgūdžius tobulino dalyvaudami pokalbyje, kurio metu savo klausytojams pristatė pačių kurtus išmaniuosius robotų kostiumus, o vėliau tapę robotais – vykdė draugų nurodytus aiškius ir suprantamus paliepimus. Šia svarbia žinią vaikai pasidalijo ir specialiai grupėje sumontuotame TV ekrane.

Siekiant labiau suprasti programavimo kalbą veiklų metu buvo naudojami BEE-BOT, BLUE-BOT robotukai ir išmanusis šuniukas. Vaikai kūrė žymėjimus ir trajektorijas, kuriomis keliavo jų pasirinkti išmanieji įrenginiai. Mažieji tyrinėtojai kėlė hipotezes – kiek kartų prireiks robotui pajudėti, kad pasiektų tikslą. Vaikai skaičiavo ėjimus, strategavo, kaip greičiau pasiekti tikslą, gilino konstruodami įvairius robotukus iš pasirinktų konstravimo kaladėlių ir detalių.

Kitų veiklų metu apsivilkę robotų kostiumus vaikai šoko nuotaikingą robotų šokį.

Piešimo įgūdžius ,,Pelėdžiukai” lavino atgaivindami robotukus paprastame popieriaus lape, o pasitelkus išmaniąją programėlę „ChatterKid“ vaikų piešiniai tapo kalbančiais veikėjais.

Ir žinoma, visų džiaugsmui ir nuostabai, siekiant išgirsti tikrąjį roboto balsą, vaikai išbandė programėlę „Voice Changer“.

Džiaugiamės, kad šių organizuotų STEAM veiklų metu priešmokyklinukai atrado savyje didžiulį gebėjimą kurti, suprati juos supantį technologijų pasaulį ir suvokti mokslo bei IT svarbą šiandieniniame pasaulyje. Su šiais jaunaisiais išradėjais ateitis bus šviesi.